فریاد زخمی

أَیْنَ المُنْتَظَرُ لِإِقامَةِ الْأَمْتِ وَالْعِوَجِ؟

فریاد زخمی

أَیْنَ المُنْتَظَرُ لِإِقامَةِ الْأَمْتِ وَالْعِوَجِ؟

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

لذت واقعی

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۲۶ ب.ظ

 

زهرا: چی شد شما که حوصله نداشتی؟ شما هم که وقت نداشتی!

مریم : آخری رو نگاه کن آخه! حالا بیکار نیستی وقت برا برنامه ی مذهبی نداری میخوای 4ساعت زودتر بری جا بگیری؟

فاطمه: ولی آخه چرا اینطوری میشه؟

زینب:  به نظر من اونا به سمت چیزی میرن که از نظرشون جذابتر و مهیج تر هست. از مراسماتی مثل کنسرت لذت میبرن. اما مراسمات مذهبی رو یه چیز تشریفاتی و بی روح می بینن.

فاطمه : در حالی که اصلا اینطور نیست. لذت  های دنیایی خیلی زودگذر هستند. یعنی همون لحظه بهت حس خوبی میدن اما بعد یه مدت کوتاهی اون حس کاملا از بین رفته و حتی اغلب افسردگی میارن.

زهرا: ولی لذت های معنوی تا مدتها و حتی تا اخر عمر بهت حس آرامش میدن. لذت بودن با خوبان خدا و راز و نیاز با خدا لذتی هست که هرگز نمیشه ازش چشم پوشید. اما چرا این لذت رو درک نمیکنن؟

مریم: من مطمئنم تا بحال این لذت رو نچشیدن. یعنی نرفتن سمتش را بچشن. نتیجه ش این میشه که از دور مراسمات پر فیض و برکتی مثل شبی با شهدا رو سرد و خسته کننده می بینن.

زینب: خب پس راهکار حل این مشکل چیه؟ چیکار باید کرد که کسانی که مراسمات مذهبی رو سرد و خشک و بی روح میبینن، به سمتش کشیده بشن؟ حدااقل یکبار هم که شدن بچشن طعم شیرینشو، چون به نظر ما یک بار اگر کسی با این لذتها آشنا بشه ازشون دست بر نمی داره!

 

۹۳/۰۲/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی