فریاد زخمی

أَیْنَ المُنْتَظَرُ لِإِقامَةِ الْأَمْتِ وَالْعِوَجِ؟

فریاد زخمی

أَیْنَ المُنْتَظَرُ لِإِقامَةِ الْأَمْتِ وَالْعِوَجِ؟

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

فتنه های آخرالزمان ( قسمت 3 )

پنجشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵ ق.ظ

سلام

شبتون بخیر

امشب میخوایم قصه ی حضرت موسی ع و سامری رو ادامه بدیم

اما قبلش یه مروری میکنیم تا بحث منسجم باشه

گفتیم داستان بنی اسراییل و مسلمانان از جهاتی خیلی شبیه هم هستند

در روایات داریم که خیلی شبیه هم هستند

از طرف دیگه

خداوند در آیه 89 سوره ی نحل میفرماید قرآن تبیانیست برای همه چیز

وَیَوْمَ نَبْعَثُ فِی کُلِّ أُمَّةٍ شَهِیدًا عَلَیْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ۖ وَجِئْنَا بِکَ شَهِیدًا عَلَىٰ هَٰؤُلَاءِ ۚ وَنَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَىٰ لِلْمُسْلِمِینَ

(به یاد آورید) روزی را که از هر امتی، گواهی از خودشان بر آنها برمی‌انگیزیم؛ و تو را گواه بر آنان قرارمی‌دهیم! و ما این کتاب را بر تو نازل کردیم که بیانگر همه چیز، و مایه هدایت و رحمت و بشارت برای مسلمانان است!

16:89

پس هر آنچه ما لازم داریم در این قرآن هست

از طرف دیگه خداوند 124000 پیامبر فرستاده که از بین اینها فقط تعداد کمی رو تو قرآن آورده

و این نشون میده داستان این پیغمبرها که تو قرآن اومده مورد نیاز بشر امروز بوده

از بین همین پیامبر ها داستان بعضی هاشون رو  خدا خیلی روش بحث و تاکید کرده تو قرآن

مثل داستان حضرت موسی

داستان حضرت موسی ع قسمت های مختلفی داره

که ما بحثمون روی داستان گوساله سامری هست

اگر ما بخوایم قرآن رو کاربردی کنیم باید اون رو با زمان امروز انطباق بدیم

اگر شاخص های داستان هارو معادل سازی کنیم اینطوری میشه



حضرت موسی ع = امام مهدی عج = حجت خدا در زمین

هارون = امام خامنه = جانشین حجت خدا

سامری = افراد فتنه گر = از رهبران دینی که در شکل گیری انقلاب نقش داشته اند

مصر = غرب = سرزمین فرعون و کفر

سرزمین موعود = حکومت امام زمان عج

حالا میشه داستان رو بررسی کرد

1.قوم موسی ع از دست فرعون و فرعونیان قیام کرده و به سمت سرزمین موعود حرکت کردند 49 بقره

ما هم از دست استعمار و مستکبرین جهان انقلاب کردیم تا به سمت ظهور امام زمان عج و تشکیل حکومت توسط امام زمان عج برسیم

وَإِذْ نَجَّیْنَاکُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ یَسُومُونَکُمْ سُوءَ الْعَذَابِ یُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَکُمْ وَیَسْتَحْیُونَ نِسَاءَکُمْ ۚ وَفِی ذَٰلِکُمْ بَلَاءٌ مِنْ رَبِّکُمْ عَظِیمٌ

و (نیز به یاد آورید) آن زمان که شما را از چنگال فرعونیان رهایی بخشیدیم؛ که همواره شما را به بدترین صورت آزار می‌دادند: پسران شما را سر می‌بریدند؛ و زنان شما را (برای کنیزی) زنده نگه می‌داشتند. و در اینها، آزمایش بزرگی از طرف پروردگارتان برای شما بود.

2:49

2.در راه قیام قوم حضرت موسی ع فرعونیان بیکار ننشستند و برای دستگیری انها لشگرکشی کردند اما خداوند با معجزه ها و امداد های غیبی(از جمله شکافته شدن نیل و..) آنها را یاری کرد تا از چنگال فرعون و لشکرش فرار کنند 50 بقره 

ما هم بعد از انقلاب توسط فرعونیان زمان خود مجبور به جنگ تحمیلی شدیم و با اینکه نیرو و امکانات بسیار کمی داشتیم و دشمنمان بسیار قوی بود و توسط بیش از 75 کشور جهان حمایت میشد، اما به کمک خدا و اماداد های غیبی بسیار از طرف خدا و امام زمان عج(از جمله واقعه طبس و..) موفق شدیم.

انتهای آیه میگه و انتم تنظرون. خیلی جالبه میگه شما با چشمهاتون اون همه معجزه رو دیدید. ماهم تو دوران دفاع مقدس و قبل و بعدش بیشمار معجزه به چشم دیدیم (کافیست یه مروری به عملیات های دفاع مقدس و توطئه های بعد از جنگ بکنید)

وَإِذْ فَرَقْنَا بِکُمُ الْبَحْرَ فَأَنْجَیْنَاکُمْ وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ وَأَنْتُمْ تَنْظُرُونَ

و (به خاطر بیاورید) هنگامی را که دریا را برای شما شکافتیم؛ و شما را نجات دادیم؛ و فرعونیان را غرق ساختیم؛ در حالی که شما تماشا می‌کردید.

2:50

3. موسی برای دریافت وحی به کوه طور رفت و به جای 30 روز رفتنش 40 روز طول کشید. به عبارتی آن 10 روز در غیبت بود. 

142 اعراف / 51 بقره

امام زمان ما هم در غیبت است.

وَإِذْ وَاعَدْنَا مُوسَىٰ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ وَأَنْتُمْ ظَالِمُونَ

و (به یاد آورید) هنگامی را که با موسی چهل شب وعده گذاردیم؛ (و او، برای گرفتن فرمانهای الهی، به میعادگاه آمد؛) سپس شما گوساله را بعد از او (معبود خود) انتخاب نمودید؛ در حالی که ستمکار بودید.

2:51

 وَوَاعَدْنَا مُوسَىٰ ثَلَاثِینَ لَیْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً ۚ وَقَالَ مُوسَىٰ لِأَخِیهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ

و ما با موسی، سی شب وعده گذاشتیم؛ سپس آن را با ده شب (دیگر) تکمیل نمودیم؛ به این ترتیب، میعاد پروردگارش (با او)، چهل شب تمام شد. و موسی به برادرش هارون گفت: «جانشین من در میان قومم باش. و (آنها) را اصلاح کن! و از روش مفسدان، پیروی منما!»

7:142

4.قوم موسی همیشه توسط مصری ها تحقیر و توهین میشدند. چرا که مصر بسیار پیشرفته و قوی بود. قوم موسی در طول زمان در اثر تحقیر های زیادی که شده بودند، مصرزده شده بودند

ما هم از وقتی انقلاب کردیم دایما توسط کشور های غربی مستقیم یا غیر مستقیم تحقیر و توهین شدیم. به ما تروریست میگویند؛ ضد حقوق بشر میگویند؛ وحشی و عقب مانده میگویند و...در حالی که خودشان را بسیار متمدن و حامی حقوق بشر و انسانیت معرفی می کنند.

این عملیات روانی تا جایی جلو رفته که امروز در دانشگاه ها اساتید هم تو سر کشور و امکانتش میزنند و خیلی ها آرزوی سفر به خارج و حتی زندگی در خارج را دارند. ماهم غرب زده شده ایم.

5.سامری یکی از طرفداران انقلاب موسی ع و همراهان او بود. او از نسل یوسف پیغمبر ع بود و در بین مردم نفوذ بالایی داشت. او هم دین رو میشناخت و هم میدونست تو دل مردم چه میگذرد. (مردم مصر زده ای که دوست داشتند شبیه مصری ها باشند هرچند که به میل خود از مصر بیرون رفته بودند)

در کشور ماهم عده ی زیادی از خواص هستند که هم اطلاعات دینی خوبی دارند و هم خبر از دل مردم و هم پیشینه ی انقلابی خوب. در فتنه ی 88 سران فتنه دقیقا همینطور بودند.

6.مصری ها چندین خدا را میپرستیدند. یکی از این خدا ها گوساله آپیس بود که بر سر میز قضات قرار داشت و متهمان دادگاه ها برای رفع اتعام بهش قسم میخوردند. (همانطوری که الان به تورات و انجیل و قرآن قسم میخورند)

این گوساله زرد رنگ بود. چون مصری ها خورشیدپرست هم بودند به چیزهای زرد علاقه بسیار داشتند. فلذا گوساله آپیس که زرد رنگ بود بسیار برای آنها مقدس بود و این مقدس بودن حتی روی قوم موسی هم اثر گذاشته بود.


در زمان ما هم کشور های غربی چیز های بسیار زیادی دارند که برایشان ارزش قایلند که مهمترین اینها شاید نظریات آنها در حوزه ی سیاست و اقتصاد و کشور داری و انسان شناسی و... باشد. انها با مطالعات و تحقیق های بسیار به نظریات بزرگی رسیده اند که برایشان بسیار ارزشمند است و بر اساس همان نظریات کشور هارا اداره میکنند. مثلا آنها به امانیسم، لیبرالیسم، پوزیتیویسم، سکولاریسم و... رسیده اند و بر اساس آن عمل کرده و این نظریات را بسیار بزرگ و علمی میدانند و این حتی روی کشور های اسلامی هم بی تاثیر نبوده است تا جایی که سران کشور خودمان با افتخار از آن ها دم میزنند.

7. در نبود موسی ع سامری فتنه ایجاد کرد. آمد و به مردم گفت: مردم من نمیدانم این سرزمین موعودی که موسی می گفت کجا بود و کی به آن میرسیم و اصلا معلوم نیست خود موسی کجاست. اما میتوانم کمکتان بکنم تا مثل مصری ها بشوید.

امروز هم در نبود امام زمانمان عده ای از خواص به جای کمک به ایجاد کشوری که زمینه ساز ظهور باشد، از احساسات غرب زده ی مردم سوءاستفاده کرده و تلاش میکنند تا کشور اسلامی را غربی کنند. از نظریات غربی در اداره ی کشور استفاده میکنند. تا بگویند ما پیشرفته و با سواد و با کلاسیم.

در حالیکه اسلام برای تمامی زمینه های اداره ی کشور نظریات قوی و دقیق دارد. همانطور که حضرت موسی ع هم برای پرستش خداوند را معرفی کرده بود اما آنها به خاطر مصر زدگی از راه راست منحرف شدند.

8. مصری ها چند خدایی و بت پرست بودند ولی قوم موسی یکتا پرست بود. موسی باطل مصری ها را با حق موسی قاطی کرد و نتیجه اش شد یکتا پرستی اما بت پرستی 88طه

اگر مردم آن زمان بصیرت کافی داشتند میتوانستند حق را از باطل تشخیص دهند. اما مصرزدگی کار خودش را کرده بود.

خدا تو قرآن میگه مگه ندیدید که این خدایان با شما حرف نمیزنند و شما رو هدایت نمیکنند. هیچ سود و ضرری براتون ندارند. چطور میتونن خدا باشن آخه؟  148 اعراف / 89 طه


امروز هم تفکرات پوچ و تو خالی غربی رو با ارزش های اسلامی قاطی میکنند و به خورد مردم میدن و اسمش رو هم میذارن مدرنیته و پیشرفت!! در حالیکه کافیه یکم فکر کنیم. مگر نمیبینید با این تفکرات روز به روز ثروتمندان ثروتمند تر و فقیران فقیر تر میشوند؟ مگر نمیبینیو این دنیای پراز شهوت لیبرالیسم بجای ارضا کردن روز به روز انسان را غرق تر میکند؟

حضرت آقا هم هربار تذکر دادند اما کو گوش شنوا؟ گوشی که غرب زده شده چه میفهمد هارون چه میگوید.

وَاتَّخَذَ قَوْمُ مُوسَىٰ مِنْ بَعْدِهِ مِنْ حُلِیِّهِمْ عِجْلًا جَسَدًا لَهُ خُوَارٌ ۚ أَلَمْ یَرَوْا أَنَّهُ لَا یُکَلِّمُهُمْ وَلَا یَهْدِیهِمْ سَبِیلًا ۘ اتَّخَذُوهُ وَکَانُوا ظَالِمِینَ

قوم موسی بعد (از رفتن) او (به میعادگاه خدا)، از زیورهای خود گوساله‌ای ساختند؛ جسد بی‌جانی که صدای گوساله داشت! آیا آنها نمی‌دیدند که با آنان سخن نمی‌گوید، و به راه (راست) هدایتشان نمی‌کند؟! آن را (خدای خود) انتخاب کردند، و ظالم بودند!

7:148

أَفَلَا یَرَوْنَ أَلَّا یَرْجِعُ إِلَیْهِمْ قَوْلًا وَلَا یَمْلِکُ لَهُمْ ضَرًّا وَلَا نَفْعًا

آیا نمی‌بینند که (این گوساله) هیچ پاسخی به آنان نمی‌دهد، و مالک هیچ گونه سود و زیانی برای آنها نیست؟!

20:89

9. یک نکته ی خیلی جالب؛ اصلا قرآن یه طوری حرف میزنه انگار همین امروز نازل شده. میگه:

هارون هم تذکر میداد اما میگفتند هارون تو رو قبول نداریم باید موسی بیاد بهمون بگه.

همین امروز هم میگن ما خامنه ای رو قبول نداریم؛ اما خمینی رو قبول داریم. زمان امام خمینی ره هم میگفتن ما خمینی رو قبول نداریم فقط امام زمان رو قبول داریم و تا امام زمان نیاد و خودش بهمون نگه به این غرب زدگی خودمون ادامه میدیم

(از این ببعد اگر کسی بهتون گفت خامنه ای رو قبول نداریم امام زمان رو قبول داریم آیه 90 و 91 طه رو براش بخونید)

وَلَقَدْ قَالَ لَهُمْ هَارُونُ مِنْ قَبْلُ یَا قَوْمِ إِنَّمَا فُتِنْتُمْ بِهِ ۖ وَإِنَّ رَبَّکُمُ الرَّحْمَٰنُ فَاتَّبِعُونِی وَأَطِیعُوا أَمْرِی

و پیش از آن، هارون به آنها گفته بود: «ای قوم من! شما به این وسیله مورد آزمایش قرار گرفته‌اید! پروردگار شما خداوند رحمان است! پس، از من پیروی کنید، و فرمانم را اطاعت نمایید!»

20:90

قَالُوا لَنْ نَبْرَحَ عَلَیْهِ عَاکِفِینَ حَتَّىٰ یَرْجِعَ إِلَیْنَا مُوسَىٰ

ولی آنها گفتند: «ما همچنان گرد آن می‌گردیم (و به پرستش گوساله ادامه می‌دهیم) تا موسی به سوی ما بازگردد!»

20:91

10. وقتی موسی از غیبت برگشت به سراغ مردم رفت در حالی که خشمگین و اندوهگین بود. رو به مردم کرد و گفت: جانشینان بدی برای من بودید!! 150 اعراف

یا صاحب الزمان...

وَلَمَّا رَجَعَ مُوسَىٰ إِلَىٰ قَوْمِهِ غَضْبَانَ أَسِفًا قَالَ بِئْسَمَا خَلَفْتُمُونِی مِنْ بَعْدِی ۖ أَعَجِلْتُمْ أَمْرَ رَبِّکُمْ ۖ وَأَلْقَى الْأَلْوَاحَ وَأَخَذَ بِرَأْسِ أَخِیهِ یَجُرُّهُ إِلَیْهِ ۚ قَالَ ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِی وَکَادُوا یَقْتُلُونَنِی فَلَا تُشْمِتْ بِیَ الْأَعْدَاءَ وَلَا تَجْعَلْنِی مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ

و هنگامی که موسی خشمگین و اندوهناک به سوی قوم خود بازگشت، گفت: «پس از من، بد جانشینانی برایم بودید (و آیین مرا ضایع کردید)! آیا درمورد فرمان پروردگارتان (و تمدید مدّت میعاد او)، عجله نمودید (و زود قضاوت کردید؟!)» سپس الواح را افکند، و سر برادر خود را گرفت (و با عصبانیت) به سوی خود کشید؛ او گفت: «فرزند مادرم! این گروه، مرا در فشار گذاردند و ناتوان کردند؛ و نزدیک بود مرا بکشند، پس کاری نکن که دشمنان مرا شماتت کنند و مرا با گروه ستمکاران قرار مده!»

7:150

11.نکته ی مهم در ادامه ی آیه میگوید موسی لوح های وحی را که همان کتاب خدا بود(یعنی تورات را)  به زمین انداخت!! 

150 اعراف


این یعنی چه؟ چرا پیامبر خدا باید قرآن زمان خودش را به زمین بکوبد؟؟

این یعنی قرآن بدون عمل ارزش ندارد. دینی که لقلقه ی زبان شود ارزش ندارد. مردم مسلمانی که به حرف های نایب امام زمانشان گوش ندهند دینداریشان هیچ ارزشی ندارد. قرآنی که عمل نشود زمین انداختنی است یا نه بهتر بگوییم این قرآن مدتهاست که زیر پای مردم گوساله پرست له میشود.


وقتی قرآن ناطق علی ع در یک طرف میدان جنگ هست یعنی حق همان طرف است حتی اگر در طرف مقابل قرآن به نیزه کرده باشند.

ارزش قرآن را علی میفهمد نه مردم عادی. اگر قرآن بر سر نیزه در مقابل علی ارزشی داشت علی ع اول کسی بود که به سمت آن میرفت. پس قرآن که مقابل حرفهای حجت خداست از نظر علی با آن جنگ میشود و از نظر موسی ع به زمین انداخته میشود و همه ی اینها میخواهد بگوید که حرف خدا در روی زمین حرف حجت او در زمین است و در زمان غیبت او حرف نایب حجت خداست.

حرف خدا حرف علیست. در زمان موسی حرف موسی و در نبودش حرف هارون است.

در زمان ما هم حرف خدا حرف امام زمان و در نبودش حرف نایب اوست. که امروز میشود امام خامنه ای.

12. هارون جانشین موسی بود و شروع کرد به تذکر دادن به مردم و راهنمایی و هدایت اونها؛ اما مصرزدگی خیلی چیز بدیه...

وقتی حضرت موسی برگشت رفت و یقه ی هارون رو گرفت. گفت هارون من اینارو به تو سپرده بودم چرا گذاشتی اینطوری بشه؟

هارون گفت : این قوم مرا ناتوان ساختند یعنی به حرفام گوش ندادند و حتی نزدیک بود برا بکشند. 150اعراف

من ترسیدم که بین قوم تفرقه ایجاد شود در حالی که تو(موسی) تاکید داشتی رو اتحاد 

 94 طه


وقتی از حضرت علی ع هم پرسیدند که چرا سکوت کردی در مقابل فتنه های زمانت همین آیه را تلاوت کردند.  

همین امروز هم اگر حضرت آقا چیزی نمیگویند بخاطر اتحاد است.

قَالَ یَا ابْنَ أُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْیَتِی وَلَا بِرَأْسِی ۖ إِنِّی خَشِیتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَیْنَ بَنِی إِسْرَائِیلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِی

(هارون) گفت: «ای فرزند مادرم! [= ای برادر!] ریش و سر مرا مگیر! من ترسیدم بگویی تو میان بنی اسرائیل تفرقه انداختی، و سفارش مرا به کار نبستی!»

20:94

هارون گفت اگر من بیشتر بهشون اصرار میکردم که دست از گوساله پرستی بردارید یه عده میومدن طرف من به عده طرف سامری یه عده هم میموندن وسط

و تفرقه بین امت خداپرست اتفاق میفتاد

این میخواد بگه اتحاد بین مسلمان بقدری مهم هست که حتی اگر مردم گوساله پرست خداپرست هم بشوند نباید زیاد اصرار کنی تا خودشون بفهمند و آگاهی پیدا کنند به اشتباهشون


همونطور که آیه 149 اعراف میگه بعدش خودشون فهمیدن چه اشتباهی کردن

وَلَمَّا سُقِطَ فِی أَیْدِیهِمْ وَرَأَوْا أَنَّهُمْ قَدْ ضَلُّوا قَالُوا لَئِنْ لَمْ یَرْحَمْنَا رَبُّنَا وَیَغْفِرْ لَنَا لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِینَ

و هنگامی که حقیقت به دستشان افتاد، و دیدند گمراه شده‌اند، گفتند: «اگر پروردگارمان به ما رحم نکند، و ما را نیامرزد، بطور قطع از زیانکاران خواهیم بود!»

7:149

اتحاد بین مسلمانان بقدری مهم است که حتی اگر علی ع بخاطرش سالها خانه نشین شود و حقش را بخورند هم ارزش دارد

آنوقت شما ببینید امروز در کشورمان چقدر راحت مردم را دسته دسته میکنند و به جان هم می اندازند

مگر ندیدیم در فتنه 88 چطور مردم را به جان هم و به جان نظام انداختند

با پخش کردن جک هایی که قوم ها و نژاد های مختلف را مسخره میکنند و میخندند چه راحت دیدگاه مردم را نسبت به هم تغییر میدهند

و بعضی از مردم چه جاهلانه این پیامکهارا میخوانند و میخندند و به دیگری ارسال میکنند

میدانید که ارسال پیامکهای اینجوری بنابه نظر تمام مراجع حرام است

اگر انقلاب ما پیروز شد یک عامل مهمش اتحاد بود


کرد و ترک و فارس و بر و ترکمن و بلوچ و شمالی و... نمیشناخت

همه ایرانی بودند و اسلامی




برگرفته از سخنرانی استاد رایفی پور

۹۴/۰۱/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
کمال انقطاع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی